Sunday, August 5, 2007

Eindelijk weer even tijd



Afgelopen woensdag naar de openingvan het academisch jaar van de HvU geweest. Vol goede verwachtingen ben ik erheen gegaan. Vol illusies over mooie, grootse spectakels. Wat een desillusie. Toen ik die avond bij iejoorpooh(i.t. vicarius) kwam was de eerste vraag dan ook: en, hoe saai was het? Eerst was er een inleidend praatje over wat ons te wachten stond. Dit werd gevolgd door een lezing over de europeanisering van studenten. Hierna kwam een muzikaal intermezzo van enkele violen, een cello, een bas en een clavecimbel. Ze speelden de zomer en de herfst van de vier jaargetijden van Vivaldi. De "leider" van dit groepje muzikanten had voor de eerste noot al opmerkingen over ons applause-gedrag. Niks mis met een beetje arrogant.. Het viel me nog mee dat er uiteindelijk toch nog een applausje van af kon. Ten slotte was er nog een lezing van de voorzitter van het college van bestuur met aansluitend de benoeming van 3 lectoren. Na een kort bezoek aan de tuin bij de Dom hielden we het maar weer voor gezien.Net zoals ik. Ik hou het ook weer even voor gezien. Ik ga slapen. Een andere keer komt er nog een verhaaltje over bestuursfoto's en wat er verder nog voor interessants gebeurd is.

3 comments:

yavaniel said...

Zijn de bestuursfoto's al ergens te bewonderen?

wanderlamb said...

Nog niet, maar ze zullen zo snel mogelijk op de site staan. De beste foto's zijn alleen niet met een digitale camera gemaakt, dus die zullen eerst nog ontwikkeld moeten worden.

muspyheasontoast74 said...

[QUOTE]:Vol illusies over mooie, grootse spectakels.[/QUOTE]Consistent blijven: spectacels of spektakels :PGli Quattro Stagioni is en blijft briljant als muziekstuk.Jammer dat het voor de rest saai was. Op naar de volgende receptie *schouderklop*